torsdag 22. november 2012

Julepynt - Kremmerhus




Julesangene i salmeboken fra barneskolen
har fått ett bedre formål ;o)



Limte på sidene med decopage-lim,
den blankeste, fordi jeg ville duse de ned med hvit maling,
og da ville ikke malingen sette seg fast alt for godt ;o)


Tørker av malingen før den tørker helt,
under ser man forskjellen, på umalt og malt


for å få litt mer patinering brukte jeg mushroom-fargen fra akryl-dabber'ne
og 'distresset' på samme måte med svamp (som jeg pleier)


og sånn blir da resultatet




Har 'lakket' de med matt decopagelim for beskyttelse.
Hjertene er fra panduro.

4 kommentarer:

  1. Så lekre disse var! De fikk jeg lyst til å prøve meg på. Flott tutorial!
    Mye flott her i bloggen din!
    Tusen takk for hyggelige ord hos meg!
    Ønsker deg en flott og kreativ helg!
    Mette

    SvarSlett
  2. LOVE your vintage cones! They are gorgeous!!! Thanks so much for stopping by my blog and leaving such a nice comment about my Christmas heart box. So glad that you liked the snowman so much. He turned out pretty cute! I love the heart cutout tummy and the vintage image taken from an old vintage postcard in it's place. I love all things vintage. Your cones are amazing! <3 Candy

    SvarSlett
  3. Så mycket fint du har i din blogg! Gillar dina fina strutar, så fint gjorda. Ha en fortsatt gott. Hälsn Katja

    SvarSlett